Hoe werken Pre-orders en nabestellingen?

Hoe werken Pre-orders en nabestellingen?

Samengevat

Een pre-order is wanneer klanten zich verplichten om een product te kopen voordat het beschikbaar is voor verkoop. Ze betalen vooraf en ontvangen het product zodra het beschikbaar is. Een backorder treedt op wanneer klanten een product bestellen dat niet op voorraad is. De bestelling wordt in de wachtrij geplaatst en klanten ontvangen het zodra het weer beschikbaar is.

Pre-orders onder de €300 worden over het algemeen volledig vooraf betaald en worden vervolgens naar je verzonden zodra ze arriveren, zonder verdere actie van jouw kant.

Artikelen van meer dan €300 bieden meestal de mogelijkheid om óf volledig vooraf te betalen zoals hierboven, óf een aanbetaling van 25% doen om het artikel gereserveerd te stellen en het resterende bedrag te betalen bij aankomst in ons magazijn. Dit kun je regelen door contact op te nemen met een van onze medewerkers.

Als je van gedachten verandert of wilt annuleren krijgt je het aankoopbedrag terug in de vorm van winkel te goed. Restitutie via bankoverschrijving wordt niet verstrekt.

Pre-orders zijn met name belangrijk voor artikelen met een beperkte oplage, omdat we soms geen voorraad kunnen reserveren. Daarom is vooraf bestellen de enige manier om ervoor te zorgen dat je dat specifieke item kunt kopen.

Op de productpagina kun je zien of een artikel een pre-order of backorder is door naar het knopje “Pre-order nu” of “Back-order nu” te kijken, in plaats van “Bestel nu.” Bij een pre-order voegen we een speciaal pre-order symbool toe aan de productafbeelding op de overzichtspagina wanneer je door ons assortiment scrolt. Op onze categorie paginas heb je ook toegang tot een voorraadstatusfilter waarmee je Pre-orders, Nabestellingen (back-order) en op voorraad zijnde artikelen kunt onderscheiden. Voor back-order artikelen wordt bovendien altijd de geschatte levertijd in werkdagen weergegeven in een informatie veld.

De ETA kan buiten onze controle veranderen, omdat we afhankelijk zijn van fabrikanten en leveranciers om de voorraad te leveren. Houd hier rekening mee als je een specifieke datum in gedachte hebt, omdat we niet kunnen garanderen dat het op tijd aankomt.
Bij nabestellingen is de levertijd vaak veel nauwkeuriger, maar ook dit kan verstoord worden door logistieke uitdagingen zoals vertragingen bij leveranciers.

Om onze klantenservice te ontlasten, vragen we vriendelijk begrip voor mogelijke vertragingen door factoren buiten onze controle. Funko staat erom bekend dat hun geschatte aankomsttijd (ETA) en leverbelofte aan partners relatief vaak onnauwkeurig zijn. Hoewel wij ook een foutenmarge toevoegen aan de ETA en de producten dikwijls eerder arriveren, kan het helaas toch langer duren dan verwacht.

Bestellen van artikelen op voorraad samen met pre-order artikelen

Bij bestellingen van op voorraad artikelen samen met pre- of backorder artikelen wordt de zending pas verstuurd wanneer ALLE items beschikbaar zijn. We vragen om geduld in deze situatie. Het opsplitsen van de order met reeds beschikbare artikelen is mogelijk, maar hier zijn nieuwe verzendkosten aan verbonden. Je kunt ook de beschikbare items lokaal afhalen in onze showroom.

Om vertraging te voorkomen, raden we aan om pre-order items niet gelijktijdig met op voorraad artikelen te bestellen.

Verwerkingstijden

De verwerkingstijden voor pre-orders variëren afhankelijk van de mate van voorverkoop.

Een enkele klantbestelling wordt doorgaans snel verwerkt, met een doorlooptijd van ongeveer één dag. Bij 100-1000 klantbestellingen kan de verwerking langer duren.

We streven ernaar om alle pre-orders zo snel mogelijk te verwerken. Houd er echter rekening mee dat er vertraging kan optreden bij sterk voorverkochte items of bij de ontvangst van meerdere vooraf bestelde items tegelijkertijd.

We verzoeken om geduldig af te wachten tijdens deze periode, we doen er alles aan om het zo snel mogelijk af te handelen. Het opvragen van updates over verzending via e-mail of telefoon vertraagt ons proces, omdat we dan middelen moeten toewijzen om deze berichten te beantwoorden.

FYI: Het verwerken van een pre-order omvat het opstellen van de factuur, het creëren van een verzendlabel, het verzamelen van de items en tot slot het zorgvuldig verpakken voordat ze worden verzonden. Dit proces vereist de inzet van meerdere medewerkers in verschillende afdelingen.

Verzendingen van Pre-Order Artikelen

Houd er rekening mee dat als meerdere pre-order artikelen ongeveer tegelijkertijd arriveren, wij het recht behouden om deze in dezelfde zending te verzenden. De verzending van pre-order artikelen kan worden gecombineerd met andere bestellingen die je hebt geplaatst, om je artikelen bij elkaar te houden voor veiligheid en gemakkelijke levering.

ONTVANG 5% KORTING

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
en ontvang 5% korting op je aankoop

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Winkelwagen
Scroll naar boven